Maison Berger Paris, 120 JAAR AAN HISTORIE
MAISON BERGER PARIS 120 JAAR VAN CREATIES
In het begin was er een goede intentie; die van apothekersassistent Maurice Berger, die aan het einde van de 19e eeuw de lucht van de ziekenhuiszalen wilde zuiveren.

Het was het begin van een innoverend procedé, van een systeem van verspreiding door katalyse, waardoor de nare geuren niet alleen meer gemaskeerd, maar ook vernietigd werden. De Berger lamp was een uniek Frans ontwerp met een gepatenteerde techniek, door de katalysebrander die, ook nu nog, een ongeëvenaarde geurverspreiding garandeert.

Daarna volgde een enorm succes en de ontmoeting met de kunstwereld, de aandacht van beroemdheden voor dit innoverende object en samenwerkingsverbanden met vermaarde designers.

En tot slot, het begin van een nieuw hoofdstuk.
MAISON BERGER PARIS
DE BERGER LAMP VAN FUNCTIONEEL TOT STIJVOL
Het begin van de 20e eeuw is de periode van de jugendstil, die van de ver-eniging van mooi met nuttig, van de subtiele introductie van kunst in het da-gelijkse leven.

De door de creativiteit van dit tijdperk, de visie van een generatie - die van Coco Chanel, Picasso en Cocteau - gedreven Berger lamp werd van een ob-ject een icoon en de status van luchtzuiveraar veranderde in die van sfeer-schepper. De lamp was niet meer slechts een efficiënte glazen flacon, maar veranderde in een elegante stijloefening - het betrof niet meer alleen gezui-verde lucht, maar ook subtiele parfums.

Het volgende hoofdstuk kreeg een plekje in de geschiedenis.
DE BERGER LAMP
MAISON BERGER PARIS EEN TEKEN DES TIJDS
De Berger lamp anticipeerde op een noodzaak, begeleidde een tijdperk, voorzag een trend. Van een accessoire werd deze een must have. Het bleek de inleiding van 120 creatieve jaren, waarin kunst en techniek elkaar vonden en het aangename met het nuttige verenigd werd.

Vervolgens werd het meer dan een lamp: er was niet meer alleen een fla-con, er kwamen ook kaarsen, staafjes en boeketten. Glas en porselein wer-den aangevuld met was en hout.
Meer dan een object is het een Maison, waarin alle objecten hun plekje hebben en alle parfums zich thuis voelen.

We hebben het hier over Maison Berger Paris.
MAISON BERGER PARIS
MAISON BERGER PARIS 120 ANS VAKMANSCHAP
In 1898 ontstonden er een concept, dat van een gezuiverde lucht, en een object, de Berger katalyselamp. Daarna volgden 120 jaar van creatie: een zoektocht naar uitmuntendheid, de verleiding van perfectie.
Ideeën werden realiteit, innovatie kwam na onderzoek, Maison Berger werd opgericht, met vakmanschap en een erkende deskundigheid als funderingen.
Het in hartje Normandië gevestigde Maison Berger Paris werd een familiebedrijf met een netwerk en nationale talenten, met een Frans fabricaat dat tot ver buiten de grenzen afzet vond.

Maison Berger Paris heeft de kracht van een technische erfenis, de gevoeligheid van een creatief vermogen en kan rekenen op de ambitie van alle teams.
MAISON BERGER PARIS
MAISON BERGER PARIS de demonstratie van een Frans succesverhaal
Maison Berger Paris is een 100% Frans bedrijf: de uitmuntendheid van de beste parfumeurs, de French Touch van talentvolle designers en de deskundigheid van een in Limoges gevestigd technisch centrum.

Maison Berger Paris staat voor een nationaal succes: 150 medewerkers, 800.000 verkochte lampen per jaar en ieder jaar de verspreiding van 5 miljoen liter parfum.

Maison Berger Paris staat ook voor een internationaal succes: 7.000 verkooppunten in bijna 50 landen en een omzet van 50 miljoen euro, waarvan 80% dankzij de export.
MAISON BERGER PARIS
MAISON BERGER PARIS een succesvol parcours, toetreding tot Patrimoine Vivant
Aan het begin van de 20e eeuw is de kunstwereld enthousiast over het object, het publiek over het idee en het concept wordt toegepast als decoratievoorwerp. Zo’n honderd jaar later verkrijgt het merk het keurmerk EPV — Entreprise du Patrimoine Vivant - dat Franse ondernemingen onderscheidt met een uitmuntende ambachtelijke en industriële knowhow.

Het innoverende en creatieve Maison Berger Paris blijft met de tijd meegaan. Gevoelens en ontroering zijn belangrijk, onze emoties bespelen is het hoofddoel. Op bedreven en geraffineerde wijze weet de firma door middel van een geurmelodie onze tijd te beschrijven: met top-, hart- en basisnoten wordt een tijdloze elegantie gecreëerd.

Absoluut eigentijds en met een visie weet het onze toekomst te schetsen.
MAISON BERGER PARIS
Word lid van het huis

Ontdek onze nieuwe collecties, krijg toegang tot
privéverkoop en ontvang exclusieve aanbiedingen

Als u zich inschrijft, gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden en de wijze van verwerking van uw persoonsgegevens.

Mis Diffuser
Mis Diffuser

Een nieuw innovatief ritueel met gebruiksklare vullingen.