Onze verplichtingen
Onze verplichtingen

Onze verplichtingen

Maison Berger Paris, wat we zijn

De vraag naar kwaliteit bepaalt het lot van ons bedrijf. Maison Berger Paris zet zich daarom in voor de distributie van perfect beheerste en gecontroleerde stoffen.

Zo verbindt Maison Berger Paris zich ertoe:

- zorgen voor een strikte selectie en strenge controle van alle gevoelige grondstoffen
- normen en specificaties respecteren die veeleisender zijn dan gewoonlijk in het beroep
- vertrouwen op geavanceerde technologieën en protocollen, beschermd door internationale patenten
- de effectiviteit van haar producten laten testen door deskundigen
- de kwaliteit en veiligheid van de parfums en parfumproducten van het merk garanderen

In elke scheppingsdaad dezelfde eis

In elke scheppingsdaad dezelfde eis

Maison Berger Paris roept de hulp in van de grootste Franse parfumexperts om verfijnde reukuniversums te ontwikkelen, maar ook om de kwaliteit en veiligheid van elk van zijn producten te garanderen.

Maison Berger Paris stelt deze eis ook voor lampe. Of het nu gaat om een ​​ambachtelijke productie of een meer gemechaniseerd proces, elk lamplichaam wordt gecontroleerd, de conformiteit gevalideerd en de dichtheid gegarandeerd.

Het is ook in deze kwaliteitsbenadering dat Maison Berger Paris ervoor heeft gekozen om een ​​lijn van 100% plantaardige geurkaars te ontwikkelen, zonder kleurstoffen en veganistisch.

Historisch ontwerper en distributeur van geparfumeerde producten voor het interieur, Maison Berger Paris doet nooit concessies op het gebied van kwaliteit en veiligheid.

Het EPV-label: een garantie voor Franse uitmuntendheid

Maison Berger Paris is vandaag de dag een van de 100% Franse bedrijven die de voortreffelijkheid van de Franse knowhow belichamen.

Deze zoektocht naar perfectie is niet alleen maar praten. Het is een reis, een manier van zijn, op de Franse manier, erkend door het verkrijgen van het label Living Heritage Company. Dit EPV-label, opgezet door de staat en toegekend voor een periode van vijf jaar, onderscheidt Franse bedrijven met een uitstekende ambachtelijke en industriële knowhow. Het brengt fabrikanten samen die zich inzetten voor de hoge prestaties van hun beroep en hun producten. Het eert de waarden van een bedrijf en al zijn werknemers. Hij verplicht ons tot een uitzonderlijke missie.

Onze milieubenaderingen

Omdat we ons ervan bewust zijn dat we in een wereld opereren waarin alles met elkaar verbonden is, hebben we in ons creatieve proces altijd een belangrijke plaats aan het milieu gegeven.

1. Wij bevorderen het ecologisch ontwerp van onze producten door:
> Bevordering van de integratie van materialen uit biologische bronnen (gebruik van plantaardige was van Europese oorsprong (GMO-vrij)).

> Het aanmoedigen van hervulbaarheid (parfumnavullingen, parfumfonteinen in winkels), een ecologisch en economisch gebaar.

> Verminder niet-legitieme overtollige verpakkingen en geef de voorkeur aan recycleerbare materialen. We hebben een vloot van 100% recyclebare PET-huisgeurflessen opgezet.

> Investeer in Research & Development zodat onze ingrediënten en samenstellingen ontwikkeld worden met respect voor de gezondheid en ons milieu.


2. We zorgen voor onze impact op het milieu door steeds meer lokaal te produceren. Ons bedrijf voert al meer dan een eeuw de kleuren van Frankrijk. De Franse knowhow van de vrouwen en mannen van de groep wordt erkend in meer dan 70 landen over de hele wereld. Met trots brengen wij de “Franse levenskunst” over, zoals blijkt uit het label “Living Heritage Company” van Maison Berger Paris.

Onze economische verantwoordelijkheden

Maison Berger Paris laat onze medewerkers zich ontwikkelen in een respectvolle, gelijkwaardige en dynamische werkomgeving.

Daarnaast is professionele gelijkheid belangrijk binnen ons huis.

85/100: score op de gelijkheidsindex in de groep, het illustreert onze wens om professionele gelijkheid tussen mannen en vrouwen te bereiken. Deze beoordeling houdt rekening met vier indicatoren:

De loonkloof tussen mannen en vrouwen,
Het verschil in verdeling van individuele stijgingen,
De kloof in de distributie van promoties,
Het aantal werknemers nam toe bij terugkeer uit zwangerschapsverlof,
De groep verbindt zich er ook toe om jaarlijks stage- of professionaliseringscontracten af ​​te sluiten voor studenten en stagiaires. Elk jaar worden er ontdekkingscursussen aangeboden aan jonge studenten.